Stemningsrapport

Jeg kan altså ikke snu ryggen til dem der sør, før de snør ned! Syns nesten litt synd på dem, nesten.

Bittelitt gøy å sitte i nord å se på snøkaos i sør, innrømmer det 🙂

Dette! Om ikke dette oser av Taco-fredag i nord så vet ikke jeg 🙂

Siden for alltid har jeg vært barnslig glad i snø, lukten av brent bjørk, også mat, latter og kos! Jeg må enda klype meg litt i armen her jeg sitter og ser ut kjøkkenvinduet, for kan det virkelig være at jeg er her jeg er? Pleier å si at det er som å være i en annen dimensjon og det er pokker ikke  langt fra sannheten, på en god måte.

 

Denne utsikten <3

Men igår satt jeg og så på ene “snappen” etter den andre sørfra, hvor dem fikk minst 25-30 cm våt snø i skallen, og selv om det er rusk her nord, så er ikke Haugalandet laget for sånt, det vil si, sommerdekk på de fleste biler, og man kan jo lure på om alt brøyteutstyr var pakket vekk før sommeren? Dette skjer nesten hvert år, denne gang la det seg bare mer enn vanlig.

Overskriftene fra sør

I går var det to uker siden vi med stinn bil forlot en gryende vår i sør og satte kursen mot vinter i nord, turen gikk på tre dager, og siden vi landet her har det faktisk blitt gjort en hel masse, mye takket være Håkon som har stått på, og fått tømt alle rom for greier som ikke skal være der, for huset ble kjøpt med innhold, og mye av det var rusk og rask. Jeg håper å ha han her enda en stund før han trekker sør igjen for en periode, men det avhenger litt av om han får noen dager med jobb her, så han kan forsvare oppholdet sitt, da dette ikke er ferie. Fri i påsken var jo greit uansett.

Veldig fornøyd men den nye varmepumpa, og raskt levert fra Din Varme.

I går fikk vi montert ny varmepumpe. Etter litt undersøking på nett og anbefaling, ble det Panasonic HZ25XKE, det såkalte flaggskipet deres, levert fra Din Varme. Godt dem kunne levere raskt siden den gamle takket for seg. Vi fikk også masse hyggelig besøk igår, og ekstra ved fra en tante og en onkel, og ved kommer alltid godt med her. Det er mer enn nok ved på rot her, så vi skal berge oss med mer enn nok til neste sesong, selv om jeg foretrekker bjørk, så blir det litt gran også, og forklaringen er flere grantrær ved innkjørselen som nå felles nådeløst av Håkon, den første ble tatt igår kveld. Sjura blir sikkert lynings når de fantastiske rede-trærne forsvinner, men som en onkel sa om musa han hadde i veggen, vi hører vel snart at ho pakker kofferten og flytter.

Sjura får finne et annet sted å bo, det får holde med plystring fra Rødstilken når den kommer i retur fra syden.

Her skal pusses opp, så når prisene lokalt på byggevarer er stive må man finne på noe annet, dermed blir det nok OBS Bygg i Alta som får ny god kunde. Skulle gjerne ha støttet mer opp om lokal handel, men da må også utsalgene jenke seg litt på pris, for helt sikkert hadde salget deres økt om det hadde blitt gjort. Coop Finnmark bjudar også på 4% bonus på handel, så her blir det litt å spare i tillegg. Må bestille en tegnetime av kjøkken også, så blir det enda mer gang på ting her. Kjøleskap stod det ikke her, men heldigvis finnes det spiskammers som er kaldt, og fryseboks, så vi klarer oss.

Wilma koser seg! Godt kledd for lek å moro i snøen.

Ellers er stemningen særdeles god. I dag blir det nok å putle litt både inne og ute. Jeg skal så noen frø så det blir blomster her til sommeren, de får selvsagt spire inne, ute hadde det vært game over ganske raskt. Har åtte Petunia stiklinger som jeg lurte med meg i bilen sør fra, og noen jordbær stiklinger fra noen ivrige planter ifjor. Tenker å så Blomkarse som stammer fra datters hage på Bømlo, og litt annet knask. Så blir det vel å rydde opp i greiner etter grana, for helt sikkert kommer det mer så snart Håkon returnerer fra Alta turen sin.

Veronica

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg