Kan ryper springe?

En liten oppdatering 

Nå har vi vært her i tre uker, og nå kan jeg vel si med sikkerhet at jeg har landet. For meg personlig har inntrykkene vært mange, i tillegg har jeg tatt innover meg alle andre sine tanker og følelser også, sånn for sikkerhetsskyld, for sånn er jeg, tar inn alt som en parabolantenne! Håkon har vært full av kraft og ryddet, sagd ned trær, byttet vinduer osv. Frøken strøken har rolig tatt innover seg sine nye omgivelser og lever stort sett som før, bare nå må hun opp på rommet og ikke ned 🙂 Jeg kaller det høydetrening! Wilma-hund er med på å fylle dagene våre med kos og turer hvor hun oppdaterer pee-mailen sin flittig.

Wilma med måneskalken lysende i det fjerne, åsså ringen som er det mest verdifulle hun eier <3

Vi har kvittet oss med en del gamle møbler, som en bue-sofa som 80-tallet ropte på! Den har tatt imot mang en fjert, det kan jeg garantere! Det står mer for tur som skal bort, men noe må vi jo ha igjen her inntil vi får erstattet det. Ny sofa, spisebord, tv-benk og noen nye senger står på lista, ja og større tv, men vi får vente til jeg håver inn flus, stål, gryn eller kall det hva du vil på frekke bilder av tær foran isbre!

Beklager til dere som spyr av tær, og gratulerer til dere som får fyr i torva, dette er en liten teaser bare 8)

Imorgen skal jeg, som ikke klarer å bestemme meg for hvilken blomst på butikken jeg skal ta med hjem, hvilken er finest, har flest knopper og ser sterkest ut? Jeg skal imorgen tegne kjøkken! yeey!! Jeg har landet på epoq, så om du tenker at det er lite lurt eller noe, så hjelper ikke det, jeg har gjort min reaserch. Det handler om beliggenhet, utseende og pris. Nå har jeg kokt det ned til to kjøkkenfronter, helt forskjellige, ett lyst og tradisjonelt og ett mørkere, men naturlig. så den endelige avgjørelsen blir tatt når jeg ser tegningen og får råd fra vedkommende som tegner, også kommer de små detaljene som farge på kran, håndtak, type vaske og hvitevarer. 100% at sikringen, den siste, ryker i topplokket imorra! Eller faktisk har jeg tre fronter i hodet!

Kan jo dele dette som er det trygge valget…

Ellers, det er meldt kaldere, det er noen snøfnugg i lufta akkurat nå, bare rusk, men jeg har hørt at det ikke er unaturlig med noen gode cm våt-suprise, og ja jeg tenker på våt snø…….Jeg venter ikke tungt på våren enda, men de milde dagene som har vært har smelta bort en god del snø og is, så jeg aner en vår og en sommer vil melde sin ankomst med sulten klegg og tørste mygg i år også, eller kan man jo returnere sør hvor det alltid sitter en knott og kvesser tennene.

Har gjort noen innkjøp, som masse interiørmaling og beis, 12-13 spann tror jeg, så bare å svinge malerulle og kost! To nye 3 lags vinduer montert oppe på det uferdige loftet som skal bli soverom/loftstue til undertegnede, og ett kjøleskap måtte vi nesten ha, det ble et frittstående siden det hastet å få i hus, da det ikke stod et fra før. Må ikke glemme ny varmepumpe, som forandret tilværelsen fra bålfyring 24/7 til trygghet om at det er jevn varme, og jeg kan styre den fra mobilen:) Men, jeg liker å fyre i ovnen, så det blir vel en fyring nå og da.

Vel, det mangler ikke på noe å gjøre, og det var forventet. Jeg bare passer på å angripe gjøremål i eget tempo, ellers vet jeg at kroppen sier takk for alt og snakkas då! Etter hvor mange år med Fibromyalgi kjenner jeg igjen signaler, for jeg har veldig lett for å bli revet med. Den positive siden er at jeg bruker tid på å tenke ut det jeg skal gjøre, noe som gjør meg effektiv når jeg setter igang.

Kan rypår springa?

Akkurat det tre ordene festet seg, da vi ganske sent luftet Wilma før leggetid. Frøken strøken hadde hodelykta i den ene hånda og holdt hundebåndet i den andre, og akkurat idet hun kom ut på trappa frøs både hun og Wilma til. – Ka e det?Ka dyr e det? Selv så jeg ikke noe, men etterlyste en beskrivelse. – Det e kvitt! var svaret. så kom spørsmålet.– Kan rypår springa?  Ett helt innafor spørsmål fra ei som vingla med hodelykt i mørket, og med en hund som hadde rukket å skru på jaktmodus! Så måtte jeg spørre om den så ut som en ilder? og det gjorde den, så konklusjonen min er Røyskatt. Jeg har sett spor utenfor som ikke er vanlig katt, for det er det dårlig med her i fjorden, ikke rev, for så liten er ikke reven. Mulig jeg tar feil..men hadde det vært rype hadde den flaksa i vei.

Klarer ikke helt å riste av meg det mentale bildet av ei rype som løfter på et skjørt av fjær og løper som bare rakkeren oppover veien!

Vel, det var nå en liten oppdatering, nå skal jeg bare lade hodet og skrotten litt, kanskje ta en powernap….

Veronica

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg